Charge Amps styrker sin ekspansion med ny administrerende direktør

09/07/20

Charge Amps, en svensk virksomhed, der er førende inden for opladningsløsninger til elbiler, udnævner Anders Bergtoft til ny administrerende direktør. Han tiltræder den 17. august og efterfølger Joakim Kedbrant, som har været konstitueret administrerende direktør. Virksomheden har i den senere tid styrket organisationen strategisk, og udnævnelsen af Anders Bergtoft er et vigtigt skridt i den fortsatte ekspansion i Sverige, Norden og på de internationale markeder.

– Vi er med veldesignede og smarte opladningsløsninger til det stadig større elbilmarked hvert år vokset med 30-100%. Vi oplever en stor efterspørgsel efter bæredygtige og brugervenlige opladningsløsninger uden for Sverige. Derfor styrker vi vores satsninger på andre markeder. Med over 20 års international erfaring med vækst og lønsomhed er Anders Bergtoft den rette person til at lede virksomheden og dens fantastiske medarbejdere ind i en ny ekspansionsfase, siger Anders Dahl, bestyrelsesformand i Charge Amps.

Charge Amps tilbyder intelligente opladningsløsninger, der er udviklet og produceret i Sverige. De svenske rødder har givet virksomheden unikke forudsætninger for at tilbyde premiumprodukter, der er godt tilpassede til de lokale forhold, med fokus på avanceret design, markedsførende funktionalitet og bæredygtighed.

– Selv om elbilmarkedet i Sverige er i sin vorden, vokser det hurtigt, og hver fjerde bil, der blev solgt i juni, var genopladelig. Samtidig oplever vi en meget stor efterspørgsel efter smarte, brugervenlige opladningsløsninger, der både ser godt ud og er bæredygtige. Min opgave bliver at styrke vores udvikling og position i Sverige og samtidig ekspandere på en række prioriterede markeder, siger Anders Bergtoft.

Anders Bergtoft har tidligere haft en række forskellige ledende stillinger inden for både digitale startups og større markedsførende virksomheder som f.eks. Ericsson, Microsoft, American Express og mobiloperatøren 3. Anders kommer fra et konsulentjob hos Ascom.

– Vi har i den seneste tid styrket organisationen strategisk og er nu godt rustede til at udnytte den vækst, der er på markedet. Charge Amps vil drive udviklingen i retning af løsninger, der både gavner et bæredygtigt samfund og elbilkunderne. Med passionerede grundlæggere, stærke ejere og unikke løsninger, der er førende i branchen, har virksomheden alle forudsætninger for at nå nye højder i Sverige og på andre markeder, siger Anders Dahl, bestyrelsesformand i Charge Amps.

Yderlige oplysninger fås hos:

Anders Bergtoft, tiltrædende administrerende direktør, Charge Amps AB
anders.bergtoft@charge-amps.com