Het team van Charge Amps wordt uitgebreid met een nieuwe directeur

08/02/21

Charge Amps, de Zweedse leider op het gebied van laadoplossingen voor elektrische voertuigen, stelt Anders Bergtoft aan als nieuwe directeur. Hij neemt deze positie in vanaf 17 augustus en volgt daarmee Joakim Kedbrant op die interim-directeur was. Het bedrijf heeft onlangs een aantal strategische en organisatorische versterkingen doorgevoerd en de benoeming van Anders Bergtoft is een belangrijke stap in de verdere expansie op de Zweedse, Scandinavische en internationale markten.

“Met onze goed ontworpen en slimme laadoplossingen voor de steeds populairder wordende markt voor elektrische auto’s, zijn we elk jaar tussen de 30 en 100 procent gegroeid. We zien een grote vraag naar duurzame en gebruiksvriendelijke laadoplossingen buiten Zweden en daarom zullen we onze investeringen in die markten versterken. Met zijn meer dan 20 jaar internationale ervaring in groei en winstgevendheid is Anders Bergtoft de aangewezen persoon om dit bedrijf en haar fantastische medewerkers naar een nieuwe expansiefase te leiden,” zegt Anders Dahl, voorzitter van de Raad van Bestuur van Charge Amps.

Charge Amps biedt intelligente laadoplossingen die zijn ontwikkeld en geproduceerd in Zweden. De Zweedse basis heeft het bedrijf unieke mogelijkheden gegeven om eersteklas producten aan te kunnen bieden die goed zijn aangepast aan de lokale omstandigheden, met een focus op geavanceerd ontwerp, toonaangevende functionaliteit en duurzaamheid.

“Hoewel de markt voor elektrische auto’s zich in Zweden nog in een vroeg stadium bevindt, is er sprake van een sterke groei, waarbij we zien dat elke vierde auto die in juni werd verkocht, oplaadbaar was. Tegelijkertijd zien we een zeer grote vraag naar slimme, gebruiksvriendelijke laadoplossingen die er zowel goed uitzien als duurzaam zijn. Het wordt mijn taak om onze ontwikkeling en positie in Zweden te versterken en tegelijkertijd ook uit te breiden naar een aantal prioritaire markten,” zegt Anders Bergtoft.

Anders Bergtoft heeft eerder een aantal managementfuncties bekleed in zowel digitale start-ups als grote toonaangevende bedrijven zoals Ericsson, Microsoft, American Express en de mobiele telefonie provider 3. Anders’ meest recente positie was als adviseur voor Ascom.

“We hebben onlangs meerdere strategische en organisatorische versterkingen doorgevoerd en zijn nu goed voorbereid om te profiteren van de groei die we nu op de markt zien. Charge Amps zal de drijvende kracht zijn achter de ontwikkeling van oplossingen die zowel een duurzame samenleving als klanten met elektronische auto’s ten goede komen. Met gepassioneerde oprichters, sterke eigenaren en unieke oplossingen die toonaangevend zijn in de branche, voldoet het bedrijf aan alle voorwaarden om nieuwe hoogtes te bereiken, zowel in Zweden als op andere markten,” zegt Anders Dahl, voorzitter van de Raad van Bestuur van Charge Amps.

Neem voor meer informatie contact op met:

Anders Bergtoft, waarnemend directeur, Charge Amps AB
anders.bergtoft@charge-amps.com