Charge Amps ökar produktionstakten, tecknar avtal med NOTE om tillverkning av laddare

11/01/19

Charge Amps, en ledande aktör inom laddprodukter till elbilar, har tecknat avtal med elektroniktillverkaren NOTE.

Avtalet innebär att Norrtäljebaserade NOTE ska tillverka Charge Amps laddlösningar till elbilar. Charge Amps har sedan tidigare ett samarbete med OrbitOne och ökar nu produktionskapaciteten av elbilsladdare genom nytt avtal med NOTE.

”Samarbetet med Note ökar vår produktionskapacitet i en växande marknad. Vi är också glada över att behålla tillverkningen i Sverige hos en leverantör som garanterar hög kvalitet och säkerhet där Note tar helhetsansvar för tillverkningen” säger Pontus Frohde, vd för Charge Amps.

Senaste året har Charge Amps mer än fördubblat sin produktion av elbilsladdare och att få in en av Europas ledande partner för elektroniktillverkning tryggar fortsatt expansion.

”Att intresset och efterfrågan på elbilar och tillbehör till dessa växer är ett tecken på att miljön ligger i tiden och det innebär tillväxtmöjligheter för oss som tillverkare”, säger Johannes Lind-Widestam, vd och koncernchef för NOTE.

Om NOTE

NOTE är en av norra Europas ledande partner för elektroniktillverkning. NOTE tillverkar kretskort, delmontage och kompletta produkter (box build). Kunderbjudandet täcker hela produktlivscykeln, från design till eftermarknad. NOTE finns etablerat i Sverige, Finland, England, Estland och Kina. Försäljningen de senaste 12 månaderna uppgick till 1 307 MSEK och antalet anställda i koncernen är cirka 1 050. NOTE är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök www.note.eu.

För mer information kontakta:

Felicia Nygård, presskontakt Charge Amps, tel. 073-503 50 72

Johannes Lind-Widestam, vd och koncernchef NOTE, tel. 070-541 72 22