Charge Amps tecknar samarbetsavtal med OKQ8

03/03/20

Charge Amps har tecknat ett samarbetsavtal med OKQ8 avseende laddlösningar.

Avtalet sträcker sig över 3 år och innefattar Charge Amps erbjudande av smarta laddstationer, laddkablar och även en uppkopplad effektvakt. OKQ8 kommer att erbjuda sina medlemmar att köpa Charge Amps produkter via direkta erbjudanden samt på vissa drivmedelsstationer. På vissa stationer kommer även Charge Amps laddstationer att installeras för att ladda OKQ8:s hyrbilar. Charge Amps kommer med detta samarbete vara en del av OKQ8:s helhetskoncept gällande elbilsladdning för privatpersoner och företag.

Miljö och hållbarhet är ett stort fokus för OKQ8 och de arbetar likt oss på Charge Amps aktivt för en långsiktig hållbar utveckling. Då vi jobbar med återvunnen aluminium i våra produkter samt har ett stort fokus på hållbarhet i alla led passar våra produkter mycket bra in i deras helhetserbjudande. Vi är stolta över att vara en del i OKQ8:s resa mot ett mer hållbart samhälle, säger Pontus Frohde, VD på Charge Amps.

Omställningen från fossilt till förnybart är av högsta prioritet för OKQ8 och det känns väldigt bra att addera Charge Amps, med utveckling och tillverkning av laddboxar i Sverige, till vår produktportfölj. Erbjudandet och produkterna kommer vara ett mycket bra alternativ för våra kunder och medlemmar, säger Karin Hellgren, kommunikationschef OKQ8.

Charge Amps är ett svenskt tillväxtbolag som utvecklar smarta och användarvänliga laddlösningar med funktionell design för laddbara bilar. Vi erbjuder laddboxar, laddkablar samt en omfattande molntjänst. Utveckling och tillverkning sker i Sverige. Bolaget grundades 2012 och laddar idag bilar på 32 marknader globalt. Läs mer på charge-amps.com/.

OKQ8 Scandinavia har verksamhet i Sverige och Danmark och är ett av Skandinaviens största drivmedelsbolag. Vi är en engagerad, kundorienterad och hållbarhetsfokuserad organisation med cirka 5 000 medarbetare. Vi arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimat- och miljövänliga drivmedel och produkter, att minska ojämlikhet och att bidra till hållbara städer och samhällen. Med cirka 1 000 servicestationer, vår egen bank och ett av marknadens starkaste företagserbjudanden vill vi vara den föredragna möjliggöraren  för hållbar rörelse – nu och i framtiden. Läs gärna mer på okq8.se.